Culinaire Influencer Tour in Aalst

foodtour

Hoe zet je de culinaire rijkdom van de Denderstad op de kaart? Ontdek hoe Tafelklap tijdens een pienter uitgewerkte foodtour met invloedrijke foodbloggers Aalst transformeerde van een verborgen culinaire parel tot een must-visit bestemming voor foodliefhebbers.

Over de klant

Visit Aalst zet zich in om de Denderstad als toeristische bestemming te promoten. De stad heeft een rijk culinair aanbod, van traditionele specialiteiten tot vernieuwende concepten, maar deze troef was nog te weinig bekend bij een breder publiek.

De uitdaging

Aalst had nood aan meer zichtbaarheid als culinaire bestemming. De uitdaging was om de lokale gastronomische parels op een authentieke manier onder de aandacht te brengen bij een jong en trendbewust publiek.

De aanpak

We creëerden een smaakvolle ontdekkingstocht door de stad:

– Zorgvuldige selectie van karaktervolle horecazaken en ambachtelijke ondernemers

– Persoonlijke begeleiding om hun unieke verhaal scherp te stellen

– Organisatie van een gevarieerde foodtour die het beste van Aalst samenbracht

– Uitnodiging van foodbloggers met een authentieke stem en betrokken volgers

Het resultaat

13 invloedrijke foodbloggers deelden hun Aalsterse ontdekkingen via boeiende blogposts en social media, wat resulteerde in duizenden kwalitatieve contacten met potentiële bezoekers. De deelnemende zaken zagen een merkbare toename in bezoeken van nieuwe klanten.


“Een unieke kans om de culinaire troeven van onze stad doeltreffend te etaleren.”

— Laurien Van Melckebeke, Visit Aalst