De Croquetten Boutique, een voorbeeld van culinair ondernemen

“Hallo croquet, wat een zaak!”  is samengevat wat ik van de Croquetten Boutique denk. Het was bij toeval – maar door een goed stoepbord- dat wij deze geweldige zaak in Utrecht ontdekten. Een broodje kroket is voor ons Belgen wat gewoontjes. Vaak doen wij zelfs denigrerend als wij over deze typisch Nederlandse hap hebben.Een bezoekje aan de Croquetten Boutique zou daar wel eens verandering in kunnen brengen. Ze hebben namelijk het broodje kroket opnieuw uitgevonden….

Een ode aan het ‘echte’ product. Désirée en Brian hebben het bij het uitwerken van hun concept niet ver gezocht : ze brengen het echte, huisgemaakte broodje kroket . De kroketten met vullingen als draadjesvlees van Blonde d’Aquitaine,  kip-rode curry, Thai gamba of de hummus – ras el hanout worden door hen vers bereid.  Voor al ingrediënten werken ze het liefst samen met lokale leveranciers.

Openheid in de keuken! Een zaak met een open keuken maak mij (meestal) oprecht blij. Het voelt een beetje als thuiskomen aan en werkt altijd inspirerend. Als je in de Croquetten Boutique van je broodje geniet, zie je de bouillons heerlijk dampen en wordt de saus letterlijk voor jouw neus op smaak gebracht. Deze openheid en manier van werken verwacht je niet meteen bij het maken van een broodje kroket.

Voor carni’s, veggies en sweeties. In het aanbod van huisgemaakte croquetten is voor elk wat wils.  Hun aanbod bestaat uit 8 verschillende broodjes. Iedereen – van de vegetariër, de veganist tot de vis- en vleesliefhebber- komt er aan zijn trekken . Zelfs de zoetekauwen vinden er met de appel-kaneelkroket een zoete variant. Ook hun seizoensspecial is het vermelden waard want is een voorbeeld hoe creatief  ze met seizoensproducten aan de slag gaan.

Communicatie op vingers en duimen van af te likken  En ja,  laat het beroepsmisvorming zijn maar een zaak met een mooie huisstijl heeft bij mij altijd een streepje voor. De logo staat er en wordt consequent doorgetrokken op alle communicatie-uitingen. Het  interieur is gezellig, warm en eigentijds en zelfs de kerstboom kreeg ‘broodje kroket’-ballen. De meeste punten krijgen de foto’s van de verschillende broodjes. Ze zijn zoals een goede ‘foodfoto’ hoort te zijn : duidelijk, appetijtelijk en mooi.  Nederlanders hebben duidelijk meer kaas gegeten van communicatie!

Pakketjes voor thuis of op maat voor collega’s. In de Croquetten Boutique kan je kiezen of je het broodje kroket meeneemt of het ter plaatse op één van de bankjes op eet. Heb je nog een hongertje of plan je een feestje dan neem je gewoon een handige box met 8 kroketten mee naar huis.  Voor collega horeca-ondernemers voorzien de jonge ondernemers tot slot ook kroket-oplossingen op maat. Kortom de Croquetten Boutique is een voorbeeld van creatief ondernemen die je moet bezocht hebben want naast al deze inspiratie zijn hun broodjes kroket oneindig lekker!

Ps. De grote foto’s werden gemaakt door Eline Rewinkel, de kleine door Tafelklap!